この没入型エキシビションは、人類の感情的・身体的状態と地球の状態をつなぐ絆を探求する。 母と子を繋ぐ原型を探ることで、人間中心主義への苦い幻滅と、私たち全員が受け継いできた変化を表現したい。 「Maybe Or Mother Didn't Want Us" 没入型VRアートインスタレーション(サウンド、彫刻、空間デザイン)。 エカテリーナ・コヴァレンコ Ⓒ Ekaterina Kovalenko, 2022Deutscher Künstlerbund (Förderprogramm 「NEUSTART für Bildende Künstlerinnen und Künstler 」Stipendium Modul D.) の支援により制作: 連邦政府プログラムNEUSTART KULTURのもとでのデジタル映像制作)オルナ・ドナスの『母性を後悔すること』からの引用によるナレーション。 研究」からの引用でナレーション。 映像素材を使用: フランチェスコ・デル・コッサ-フレスコ画「月」、スキファノイア宮殿、フェラーラ、イタリア。 Léon Frédéric - 「生命の源」、ベルギー王立美術館、ブリュッセル。 Unity開発者 - アルテミイ・ヴルベル。
概要
This immersive exhibition explores the bond that connects emotional and physical states of humanity with the state of our planet. Exploring the archetype that connects mother and children I want to utter bitter disillusionment in anthropocentrism and following changes that we all heritaged.
“Maybe Or Mother Didn’t Want Us” Immersive VR Art Installation (sound, sculptures, and space design). Ⓒ Ekaterina Kovalenko, 2022
Produced with the support of Deutscher Künstlerbund (Förderprogramm »NEUSTART für Bildende Künstlerinnen und Künstler«Stipendium Modul D: Digitale Vermittlungsformate im Rahmen des Bundesprogramms NEUSTART KULTUR)
Narrated with quotes from Orna Donath’s “Regretting Motherhood. A Study”. Used visual material: Francesco Del Cossa - “Months” fresco, Palazzo Schifanoia, Ferrara, Italy. Léon Frédéric - “The Source of Life”, Royal Museums of Fine Arts of Belgium, Bruxelles